Podziemne Atrakcje w Kopalni Złota w Złotym Stoku na Dolnym Śląsku

Titanic, pomarańczowy tramwaj, sztolnia z wodospadem i osada górnicza na szlaku podziemnym Dolnego Śląska

Planując wakacje zdecydowaliśmy się na nocleg w miejscowości Kudowa Zdrój, ponieważ z tego miasta mogliśmy w krótkim czasie dotrzeć do licznych atrakcji Dolnego Śląska. Kopalnia Złota jest jedną z nich. Oprócz fascynującego spaceru szlakiem dolnośląskich podziemi mogliśmy przepłynąć się łodzią w ciemnej scenerii po zalanej sztolni. Właśnie ta atrakcja stała się numerem jeden podczas zwiedzania Kopalni Złota i to dosłownie.

Mapa Podziemnych Atrakcji w Kopalni Złota

Wiedzieliśmy, że atrakcja “Podziemny Spływ Łodzią” dostępna jest dla około 150 osób dziennie, dlatego już dwa tygodnie przed wyjazdem na Dolny Śląsk zarezerwowaliśmy termin spływu na godzinę 12:00. Z miejscowości Kudowa Zdrój wyjechaliśmy po ósmej godzinie a na miejsce dotarliśmy przed dziesiątą. Zaparkowaliśmy na dolnym parkingu przy Średniowiecznej Osadzie Górniczej. Idąc spacerkiem pod górę minęliśmy Sztolnię Ochrowa, przeszliśmy przez drewniany mostek obok Starej Kruszarni i zatrzymaliśmy się przy mapie Kopalni Złota, w poszukiwaniu miejsca ze sprzedażą biletów i wejścia prowadzącego na Spływ Łodzią. Kasa biletowa była na wprost. Zaciekawieni wszystkimi atrakcjami dostępnymi na terenie kopalni kupiliśmy bilety na każdą z nich. Sympatyczna Pani zaproponowała nam zmianę godziny Spływu Łodzią. I tak usiedliśmy na ławce, wypatrując przewodnika tuż po przybyciu, bez konieczności czekania półtorej godziny na swoją kolej.

I etap Spływ Łodzią

“Titanic” w zalanych wodą Dolnośląskich Podziemiach

II etap Sztolnia Gertruda

Podziemny Tramwaj i Wodospad w Kopalni Złota na Dolnym Śląsku

III etap Sztolnia Ochrowa

Planeta Mars na Szlaku Dolnośląskich Podziemi odkryta po 300 latach

IV etap Średniowieczna Osada Górnicza

Park techniki,  Czołg da Vinci, Chata Kata i Dom Strachów w Kopalni Złota

czas na przygodę, ruszaj w trasę

dla waszej wygody, wystarczy kliknąć w mapkę, wpisać miejsce aktualnej lokalizacji, wyznaczyć trasę i cieszyć się podróżą

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione"