Błędne Skały - Parking Polana YMCA - Drewniane Domki na Rozdrożu Szlaków Górskich w drodze do Labiryntu

Polana YMCA na drodze do Błędnych Skał z drewnianymi domkami. Wyrusz pieszo szlakiem górskim w stronę Labiryntu zamiast jechać wahadłem do Parkingu Górnego! Błędne Skały w Górach Stołowych przez Labirynt tworzą Skalne Miasto. Prowadzą do niego różne szlaki górskie. Ciekawe Atrakcje skrywa Niebieski Szlak. Zielonym kolorem oznaczono pełną ciekawostek ścieżkę edukacyjną. A wszystko zaczyna się od parkingu YMCA.

POLANA YMCA - Parking Błędnych Skał

Pomiędzy miastem Kudowa-Zdrój a Karłowem przy drodze wojewódzkiej nr 387 znajduje się Polana YMCA (Young Men’s Christian Associaton - Związek Chrześcijańskiej Młodzieży Męskiej). W latach 1946-1948 na terenie Gór Stołowych organizowane były wakacyjne obozy dla młodzieży z tej organizacji.

Parking Górny przy labiryncie - Ruch Wahadłowy

Od roku 1949 baraki nie były przez nikogo wykorzystywane dopiero w 2019 roku staraniem Parku Narodowego Gór Stołowych na Polanie YMCA powstał zmodernizowany Parking. Współcześnie w tym miejscu wielu turystów rozpoczyna swoją wędrówkę w kierunku Błędnych Skał. Dojazd na Parking Górny przy Labiryncie Skalnego Miasta prowadzi przez drogę wewnętrzną i odbywa się wahadłowo z uwagi na liczne zwężenia dróg na trasie.

Kapryśna Pogoda w Górach Stołowych

Wybierając się w Góry Stołowe warto pamiętać, że pogoda bywa kapryśna. Przekonaliśmy się o tym w środku lata. Ubrani w T-shirty, sandały trekkingowe zaparkowaliśmy samochód na Polanie YMCA. Oślepieni przez słońce szukaliśmy wolnego miejsca. W ułamku sekundy z nieba spadły pierwsze krople deszczu. Pięć minut później pogoda uspokoiła się więc mogliśmy wyjść z samochodu zaopatrzeni w deszczowe kurtki. Nic nie zapowiadało oberwania chmur.

Drewniane Domki - Schronienie, Relaks

Kilkadziesiąt kroków dalej dosłownie lunęło. Na parkingu znajdowała się zadaszona wiata z ławkami i stołem. Była pusta więc rozsiedliśmy się wygodnie czekając na słońce. Zamiast niego w drewnianym domku zaczęli się pojawiać zmoknięci turystami. Każdy miał nadzieję na rozpogodzenie. Tymczasem rozszalała się burza z silnym wiatrem zacinającym deszcz nawet pod wiatę. Mieliśmy szczęście, bo kapryśna pogoda dosięgła nas na parkingu YMCA. Wielu nieprzygotowanych turystów, przemokniętych do suchej nitki, musiało zawrócić z trasy.

Parking YMCA - Obowiązkowy Piknik

W kilka minut pusty drewniany domek stał się schronieniem dla turystów, którzy cali mokrzy wracali z trasy. Pogoda nie oszczędziła nikogo. Deszcz zmoczył rodziny, dzieci a nawet zwierzęta. Nasza niepozorna wiata stała się punktem postojowym dla osób, które po chwili wytchnienia pod dachem, biegiem wskakiwały do swoich aut zaparkowanych na Polanie YMCA. Po obowiązkowym pikniku przy gorącej kawie z termosu, który trwał ponad pół godziny udaliśmy się do samochodu z myślą o założeniu innych butów.

Szlaki górskie, Niebieski, Zielony

Weszliśmy z mocnym uderzeniem i hukiem w Góry Stołowe. Za drugim razem tego samego dnia parking na Polanie YMCA był przerzedzony. Wielu odjechało na dobre przez kapryśną pogodę w górach. Na szlakach górskich pozostali tylko najodważniejsi i dobrze przystosowani do zmiennej pogody podróżnicy. Tacy jak my, po zmianie odzienia. Nasze drugie podejście do Skalnego Miasta zaczęło się od wyboru trasy. Szlak niebieski do Błędnych Skał był trudniejszy. Miał być zamknięty przez wycinkę drzew. Zielony Szlak Górski do labiryntu wyglądał na mniej atrakcyjny. Niemal dosłownie wypłynęliśmy na szerokie wody niebieską trasą.

czas na przygodę, ruszaj w trasę

dla waszej wygody, wystarczy kliknąć w mapkę, wpisać miejsce aktualnej lokalizacji, wyznaczyć trasę i cieszyć się podróżą

Atrakcje w pobliżu

Pałac Marianny Orańskiej
Kaplica Czaszek w Czermnej
Zamek Książ
Kopalnia złota w Złotym Stoku

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione"