Zamek Książ - Ciekawe i Militarne Atrakcje Wałbrzycha, Podziemia Zamku i Palmiarnia

Trzeci co do wielkości w Polsce Zamek Książ, najbardziej tajemnicze Podziemia Dolnego Śląska, urokliwa Aleja Hochbergów, punkt widokowy z zamkiem w tle oraz Palmiarnia z rozbrykanymi lemurami to tylko niektóre ciekawe atrakcje Wałbrzycha.
Zamek Książ
Ścieżka Hochbergów
z Zamku Książ do Palmiarni

Parking Główny - Parking przy Stadninie

Z uwagi na rzeszę turystów, których do Wałbrzycha przyciąga zwiedzanie Zamku Książ powstało wiele miejsc parkingowych. Zarówno przy parkingu głównym jak i parkingu przy stadninie ogierów znajdują się kramy z pamiątkami. Krótki odcinek dzielący miejsca postojowe od Zamku Książ dostarcza mnóstwa ciekawych atrakcji i doznań. Spacer Aleją Rodziny Hochbergów, przejście przez zabytkową bramę z okresu baroku (ok. 1740 r), sfinksy oraz Mauzoleum Hochbergów z 1734 roku - to wszystko jest na wyciągnięcie ręki i to za darmo.

Rodzaje Biletu - Zwiedzanie Zamku Książ

Zamek Książ jest największą i najbardziej rozpoznawalną atrakcją Dolnego Śląska. Zwiedzanie Zamku nie ogranicza się tylko do przemarszu jego korytarzami. Opiekunowie tego zabytku udostępnili turystom mnóstwo ciekawych atrakcji. Dlatego jest wiele dostępnych opcji zakupu biletu. Rozróżnia się bilety normalne i ulgowe (taniej o ok. 10 złotych). W ofercie są także trzy opcje: np. zwiedzanie podziemi z przewodnikiem, zwiedzanie zamku z zestawem audioguide, zwiedzanie palmiarni bez przewodnika. Zamek Książ dostarcza tak wielu atrakcji, że wejście do palmiarni może być zrealizowane w innym terminie przed upływem 12 miesięcy od dnia nabycia biletów.

Cennik - Zamek Książ, Podziemia, Palmiarnia

Zamek Książ oferuje mnóstwo kombinacji pozwalających na zwiedzanie Zamku Książ, Palmiarni, Podziemi, Stajni, że nie sposób ich wszystkich przedstawić na naszym blogu. Szczegółowy cennik Zamku Książ dostępny jest na stronie https://bilety.ksiaz.walbrzych.pl Nasz bilet kosztował 69 złotych i pozwalał na poznanie historii zamku, odkrycie tajemnic Podziemi Dolnośląskich i wkroczenie do Palmiarni - krainy tropikalnych roślin i zwierząt.

Cenne Wskazówki - Zamek Książ, Podziemia, Palmiarnia

Warto przeznaczyć minimum 2 godziny na zwiedzanie Zamku Książ z audioguide. Ponad 35 minut zajmuje przejście z przewodnikiem podziemną trasą. Pokonanie odcinka dzielącego Zamek Książ od palmiarni to kolejne 45 minut z krótkim przystankiem przy punkcie widokowym. Oczywiście należy dodać czas oczekiwania na przewodnika, który wprowadza grupę turystów o określonej porze. Z pewnością przyda się dodatkowa godzina na relaks przy orzeźwiających napojach i smacznym posiłku. Dlatego rekomendujemy, by zwiedzanie Zamku Książ rozpocząć najpóźniej do godziny 11:00 w pakiecie: Zamek Książ, Podziemia, Palmiarnia w jeden dzień.

Trasa Turystyczna - Zamek Książ, Podziemia, Palmiarnia

My rozpoczęliśmy swoją przygodę w południe. Wnętrze zamku zaczęliśmy zwiedzać o 12:30. O 14:30 zrobiliśmy sobie krótki odpoczynek w miejscu z widokiem na ogrody. Dotarliśmy do punktu zbiórki chętnych na zwiedzanie podziemi zamku o 15:05. Czekaliśmy na przewodnika do 15:30. O godzinie 16: 20 ujrzeliśmy bujną roślinność i podążyliśmy Aleją Hochbergów w kierunku punktu widokowego. Zamek Książ z dużej odległości mogliśmy podziwiać już o 16:45. Do Palmiarni dotarliśmy o 17:15. Zostało nam niecałe 45 minut na zwiedzanie tropików. Do punktu wyjścia - Parkingu przy Stadninie Ogierów udało nam się dotrzeć pieszo o 18:30. Nasza trasa turystyczna została pokonana w szybkim tempie i nie pozwoliła na odkrycie wszystkich atrakcji Wałbrzycha. Nie mieliśmy okazji wstąpić do Stadniny Ogierów. Ominęliśmy Ruiny Starego Zamku Książ. Zatem warto przeznaczyć cały dzień na zwiedzanie Zamku Książ i innych ciekawych atrakcji Wałbrzycha jak np. Muzeum Porcelany.

czas na przygodę, ruszaj w trasę

dla waszej wygody, wystarczy kliknąć w mapkę, wpisać miejsce aktualnej lokalizacji, wyznaczyć trasę i cieszyć się podróżą

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione"